sopor

Detta med sopsortering håller på att driva mej till vansinne ! Mjölktetror ska sköljas ur,majsburkar diskas och tänk alla plast förpacknningar som man måste stå och göra rent.Undrar hur mycket vattenförbrukningen höjs på grund av detta?
Och så hör man andra som säger -:Det där skiter jag i,jag betalar vad det kostar och slänger allt i samma,alltså brännbart.Men hallå tänker jag då,vad är det då för meningen med den här sorteringen om inte alla hjälps åt. Då känns det ju på något sätt ganska lönlöst. Nej man får bita ihop och tänka på att vi gör detta för Moder jord.Hon mår inte så bra och vi är ju de enda som kan hjälpa henne. Så jag svär lite och fortsätter snubbla över sorteringspåsar men då har ialla fall jag dragit mitt strå till stacken. Och vad beträffar sopor så gick jag en sväng på samhället i gårkväll och det var inte trevligt. En  stank av sopor utan dess like låg över hela samhället.Kul när man precis hängt ut tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0